top of page

OBSAH

I. Všeobecné obchodní podmínky služby GoDrive

Tyto Všeobecné obchodní podmínky pronájmu vozidel (dále jen „VOP“) jsou nedílnou součástí nájemní smlouvy (dále jen „NS“), jež se uzavírá automaticky každou rezervací vozidla v mobilní aplikaci GoDrive dle ustanovení § 2321 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „OZ“), a to mezi společností DriveSmart s.r.o., se sídlem Praha 8, V mezihoří 2448/4, PSČ 180 00, IČ: 064 265 57, DIČ: CZ06426557 (dále jen „pronajímatel“) a nájemcem uvedeným v NS (dále jen „nájemce“). Na základě NS je nájemci pronajímáno k dočasnému užívání vozidlo specifikované v NS. Před uzavřením smlouvy je nájemce povinen výslovně potvrdit souhlas s těmito VOP zaškrtnutím příslušného políčka v mobilní aplikaci.

1.    Registrace, rezervace a NS  

1.1. Rezervace vozidla se provádí výhradně prostřednictvím mobilní aplikace GoDrive CZ, a to pouze po předchozí dokončené registraci nájemce na témže místě. Registrace je platná pouze tehdy, pokud nájemce vyplnil pravdivé údaje. Nájemce je povinen vyplnit při registraci funkční a pravdivou e-mailovou adresu a telefonní číslo a udržovat je v aktuálním stavu (tj. v případě změny je povinen údaje bez zbytečného odkladu aktualizovat v mobilní aplikaci). E-mailová adresa a telefonní číslo slouží jako primární komunikační kanály mezi nájemcem a pronajímatelem. Dokončená registrace je podmíněna uvedením totožnosti nájemce včetně skenu platného občanského průkazu, řidičského průkazu a zároveň uložením platné platební karty typu Visa či MasterCard, jejímž prostřednictvím je pronájem po jeho ukončení hrazen. V okamžiku přidání platební karty je z důvodu ověření platnosti karty strhnuta částka 1 Kč, která je vzápětí vrácena. Údaje o platební kartě nejsou Pronajímatelem nijak zpracovávány. Údaje jsou bezpečně uloženy u banky, poskytující platební bránu: ČSOB, a.s., IČ: 00001350. Pokud stržení částky 1 Kč nelze uskutečnit, není možné využívat funkce aplikace, zejména rezervaci vozů. Pokud je celá registrace úspěšně dokončena, je možné kdykoliv provádět rezervace. Při rezervaci je použit kalendář, který zobrazí aktuálně dostupné vozy pro zvolené období včetně jejich lokace a orientační ceny za pronájem. Stisknutím tlačítka rezervovat je vozidlo rezervováno a je tak automaticky uzavřena NS, která je platná po celou dobu rezervace. Při rezervaci nájemce vědomě souhlasí s uzavřením nájemní smlouvy. Cena za zapůjčení je uvedena v ceníku na stránkách www.godrive.cz a v mobilní aplikaci.


​Pronajímatel je oprávněn požadovat složení vratné kauce ve výši 3.000,- Kč od každého nového nájemce, přičemž tato částka bude jednostranně stržena z jeho platební karty při první jízdě. Na základě individuálního posouzení rizikovosti nájemce je pronajímatel oprávněn navýšit kauci až do výše 10.000,- Kč, přičemž o tomto navýšení bude nájemce vždy předem informován. Kauce slouží k úhradě jakýchkoliv pohledávek pronajímatele za nájemcem vyplývajících z nájemní smlouvy, včetně, avšak nikoliv výlučně, nájemného, smluvních pokut, náhrady škod a jiných finančních závazků. V případě, že nájemce neuhradí požadovanou kauci, není pronajímatel povinen umožnit mu realizaci jízdy.


Rozhodnutí o výši kauce je zcela v kompetenci pronajímatele, který přihlíží zejména k platební morálce a historii využívání služby daným nájemcem. Pokud má nájemce bezproblémovou platební historii, kauce je vratná po uplynutí tří měsíců od jejího složení. Kauce je vratná do 15 dnů od doručení žádosti nájemce o její vrácení, a to bezhotovostním převodem na jeho bankovní účet. Pronajímatel je oprávněn požadovat od nájemce prokázání totožnosti a ověření vlastnictví bankovního účtu, na který má být kauce vrácena. Kauce není úročena.

 

Pronajímatel je oprávněn jednostranně započíst své pohledávky vůči složené kauci, a to zejména pohledávky vzniklé v souvislosti s neuhrazeným nájemným, pokutami či škodami způsobenými nájemcem. Nevyužitá část kauce, která nebyla použita k úhradě pohledávek, je vratná do 15 dnů od doručení žádosti nájemce o její vrácení, a to bezhotovostním převodem na jeho bankovní účet. Pronajímatel je oprávněn požadovat od nájemce prokázání totožnosti a ověření vlastnictví bankovního účtu, na který má být kauce vrácena.
 

1.2. V případě, že si nájemce rezervuje u pronajímatele vozidlo, avšak vozidlo nevyzvedne v souladu s rezervací nebo NS, nebo rezervaci stornuje později než 60 minut před začátkem rezervace, je povinen pronajímateli zaplatit smluvní pokutu ve výši jedné hodinové sazby pronájmu vozidla, nejvýše však 200 Kč. Zrušení rezervace více než hodinu před jejím začátkem není zpoplatněno.​

Smluvní pokuta  je částka sjednaná smluvními stranami pro případ porušení určité smluvní povinnosti (dále jen „smluvní pokuta“).

1.3. Pronajímatel zajišťuje pojistné krytí vozidla v rozsahu a za podmínek zákonného pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla (tzv. povinné ručení). Doklad o pojištění je součástí výbavy vozidla.

 

1.4. Pronajímatel dále zajišťuje havarijní pojištění vozidla až do výše spoluúčasti na škodě. 

1.5. Nájemce je povinen bezodkladně oznámit pronajímateli veškeré škody na vozidle, které vznikly kdykoliv během rezervační periody, a uhradit odpovídající částku ve výši spoluúčasti. Výše spoluúčasti činí 5 % z celkové škody, minimálně však 5.000 Kč. K této částce se dále přičítá paušální náhrada za náklady spojené s poškozením vozidla (dále jen „paušální náhrada“) až do výše 10.000 Kč. V případě zaviněné totální škody se spoluúčast zvyšuje na 25.000 Kč.


Pokud dojde k dopravní nehodě za účasti dalšího účastníka silničního provozu, je nájemce povinen s protistranou sepsat záznam o dopravní nehodě, který je k dispozici ve vozidle. Nesepsání záznamu může mít za následek smluvní pokutu ve výši 2.000 Kč a případnou povinnost nájemce uhradit rozdíl mezi plným a neúplným pojistným plněním, pokud pojišťovna odmítne uhradit plnou výši škody z důvodu chybějícího záznamu o nehodě.


Paušální náhrada představuje pevně stanovenou částku účtovanou nájemci nad rámec jeho spoluúčasti a jejím účelem je pokrytí nákladů souvisejících s administrativním a provozním řešením škodní události. Tato náhrada se uplatňuje až do výše 10.000 Kč a zahrnuje zejména:

  • administrativní náklady spojené s vyřízením škodní události, včetně komunikace s pojišťovnou a zpracování dokumentace,

  • náklady na posouzení technického stavu vozidla a vyčíslení škody,

  • náklady související s omezením provozuschopnosti vozidla, včetně ušlého zisku a případných kompenzací zákazníkům,

  • případné další provozní náklady, například poplatky za odtah či náklady spojené s poskytnutím náhradního vozidla.


Uplatnění paušální náhrady nemá vliv na povinnost nájemce uhradit spoluúčast na škodě v souladu s podmínkami této smlouvy.

1.6. Nájemce je povinen uhradit pronajímateli veškeré vzniklé škody na vozidle až do výše spoluúčasti pronajímatele na pojistném plnění, pokud pojišťovna toto pojistné plnění poskytne. Výše odpovědnosti nájemce není omezena v případech, kdy pojišťovna pojistné plnění v důsledku zavinění nájemce neposkytne (zejména v případě porušení těchto VOP) a/nebo pokud se na škodu pojištění nevztahuje. 

1.7. V případě dopravní nehody, bez ohledu na to, zda ji nájemce zavinil či nikoliv, je nájemce povinen neprodleně informovat o dopravní nehodě Zákaznickou linku +420 777 102 144 pronajímatele a řídit se jeho pokyny. V případě nedostupnosti Zákaznické linky je nájemce povinen volat Asistenční linku uvedenou na Zelené kartě. Nájemce je současně povinen při dopravní nehodě oznámit tuto událost Policii ČR, postupovat dle jejich pokynů a případně sepsat společný záznam o dopravní nehodě s jiným účastníkem nehody a tento neprodleně předat pronajímateli. Záznam o dopravní nehodě musí obsahovat identifikaci místa a času nehody, účastníků a vozidel, její příčiny, průběhu a následků, a další náležitosti vyžadované zákonem. V případech, kdy má nájemce dle zákona o silničním provozu povinnost oznámit dopravní nehodu Policii ČR.

1.8. V případě jakéhokoliv poškození vozidla je nájemce povinen tuto škodu nahlásit pronajímateli prostřednictvím Zákaznické linky nebo e-mailu podpory a postupovat podle pokynů pronajímatele. Nájemce je povinen poskytovat pronajímateli a jeho pojišťovně veškerou pomoc a součinnost potřebnou k plnému prošetření škodní události a její likvidaci, případně k jejímu soudnímu projednávání, jinak je odpovědný za škodu, která pronajímateli v důsledku porušení této povinnosti vznikne. Nájemce je dále povinen uhradit pronajímateli poplatek za vyřízení jím zaviněné pojistné události ve výši spoluúčasti 5 % z celkové škody, minimálně však 5.000 Kč a paušální náhradu až do výše 10.000 Kč viz. bod 1.5.

1.9. Nájemce je povinen řádně opatrovat klíček od vozidla před jakýmkoliv poškozením, zničením, ztrátou či odcizením. Nájemce nese odpovědnost za škodu způsobenou mechanickým poškozením klíčku, jeho zničením, ztrátou či odcizením, a to až do doby jeho řádného vrácení spolu s vozidlem, jakož i za další související škody. V případě poškození, zničení, ztráty či odcizení klíčku od vozidla je nájemce povinen pronajímateli nahradit škodu z toho vzniklou, zejména výrobu nového klíčku či související náklady, jako zpřístupnění vozidla, nastavení příslušných systémů a podobně. V případě zničení, ztráty či odcizení klíčku je sjednána smluvní pokuta v min. výši 10.000,- Kč, a tuto je nájemce povinen pronajímateli vždy uhradit; v případě, že skutečná škoda bude vyšší, je pronajímatel oprávněn požadovat uhrazení smluvní pokuty až do skutečné výše škody. Náhradu škody je pronajímatel vždy oprávněn jednostranně strhnout z platební karty nájemce.

1.10. Nájemce provedením rezervace souhlasí s účtováním veškerých poplatků a smluvních pokut uvedených v bodech 1.1. až 1.9. na vrub platební karty, kterou uvedl v rezervaci. Zároveň se zavazuje udržovat dostatečný zůstatek na svém účtu, aby bylo možné strhnout celou fakturovanou částku za zapůjčení vozidla, včetně případné spoluúčasti či dalších finančních závazků vyplývajících z nájemní smlouvy.


1.11. Pronajímatel je oprávněn jednostranně strhnout zálohu z platební karty nájemce, a to jak na začátku rezervace, tak i v jejím průběhu. Výše této zálohy zpravidla odpovídá aktuálně dlužné částce. Dále je pronajímatel oprávněn blokovat na platební kartě nájemce částku až do výše 5.000,- Kč, a to v závislosti na délce rezervace, za účelem zajištění úhrady jízdného a souvisejících poplatků. Tato blokace je po ukončení rezervace zrušena, případně je z blokované částky odečtena skutečně vynaložená částka a zbylá část vrácena. Délka odblokování finančních prostředků závisí na vydavateli platební karty nájemce, obvykle se jedná o 3 až 5 pracovních dní, přičemž přesnou dobu si nájemce může ověřit u svého poskytovatele platební karty.


1.12. V případě, že nájemce dosáhne předplaceného finančního limitu, tj. jízdného nad rámec předplaceného balíčku nebo nad rámec jednorázové zálohy, bude docházet k automatickému doplácení jízdného při dosažení částky alespoň 300,- Kč, přičemž tato částka bude automaticky stržena z platební karty nájemce.


Pokud se nepodaří strhnout požadovanou částku z platební karty nájemce, bude o této skutečnosti informován prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy. V případě, že na platební kartě nebude dostatek finančních prostředků, je pronajímatel oprávněn znemožnit nájemci další jízdu až do doby, než bude dlužná částka uhrazena.


Pokud k okamžiku ukončení rezervace nebude mít nájemce na platební kartě dostatek finančních prostředků k úhradě jízdného, souhlasí s tím, že se pronajímatel bude pokoušet o opakované stržení dlužné částky. Po tuto dobu má nájemce možnost dlužnou částku uhradit doplněním prostředků na platební kartu nebo převodem na účet pronajímatele, který si může vyžádat prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky. Pokud se nepodaří dlužnou částku z platební karty strhnout, pronajímatel odešle nájemci upomínku, ve které bude uvedena přesná výše dlužné částky včetně veškerých souvisejících poplatků, bankovní účet pro platbu a termín splatnosti. Pokud nájemce dlužnou částku neuhradí v uvedeném termínu a nebude na upomínku reagovat, je pronajímatel oprávněn zaslat mu předžalobní výzvu k úhradě pohledávky a následně přistoupit k podání žaloby a vymáhání dlužné částky soudní cestou či prostřednictvím jiného způsobu vymáhání.


Za každý den, kdy je platba takto v prodlení, se nájemce zavazuje zaplatit smluvní pokutu ve výši 0,1 % z dlužné částky denně, která bude připočtena ke strhávané částce. Celkové nájemné je splatné k okamžiku ukončení rezervace. Nájemce má kdykoliv po tuto dobu možnost dlužnou částku zaplatit doplněním prostředků na svou platební kartu a/nebo převodem na účet pronajímatele, který si může vyžádat prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.

 

1.13. NS se uzavírá na dobu určitou, a to v okamžiku rezervace, kdy je nutné vyplnit přesné datum a čas zahájení a ukončení rezervace. V případě, že je doba rezervace delší než 60 minut, Nájemci bude poslední hodina rezervace účtována podle jejího skutečného využití, a to takovým způsobem, že budou započteny jen využité minuty z poslední hodiny. Po ukončení NS je nájemce povinen vozidlo zaparkovat v některé ze zón. Až do doby ukončení rezervace vozidla odpovídá nájemce za případnou škodu na vozidle v rozsahu daném spoluúčastí.

 

1.14. Sjednanou dobu nájmu lze prodloužit prostřednictvím mobilní aplikace GoDrive CZ, a to maximálně do doby 30 minut před tím, než u daného vozidla nastává další rezervace. Nedojde-li k prodloužení rezervace, je vrácení vozidla nájemcem později než v době dohodnuté v rezervaci považováno za její podstatné porušení. V případě prodlení nájemce s vrácením vozidla pronajímateli je nájemce až do dne vrácení vozidla pronajímateli povinen platit pronajímateli nájemné odvíjející se od hodinové sazby určené pro konkrétní vozidlo, přičemž dále je za porušení této povinnosti povinen uhradit pronajímateli smluvní pokutu v minimální výši 10.000,- Kč.

 

1.15. Nájemce ztrácí dnem, kdy měl podle rezervace vozidlo vrátit pronajímateli, nárok na omezení své odpovědnosti ze sjednaných podmínek a rozsahu pojištění (spoluúčast). V případě ztráty, zničení nebo odcizení vozidla je nájemce povinen platit nájemné odvíjející se od hodinové sazby určené pro konkrétní vozidlo, vč. všech dalších poplatků, až do doby ohlášení ztráty, zničení nebo odcizení vozidla pronajímateli, resp. do dne doručení usnesení Policie, v němž bude konstatováno odcizení předmětu nájmu nebo odložení  věci z důvodu, že nelze vést trestní stíhání proti konkrétní osobě.

2.    Převzetí vozidla

Převzetí vozidla probíhá bez účasti pronajímatele, a je možné kdykoliv během času rezervace a také 5 minut před jejím počátkem. Vozidlo je vždy zaparkováno v konkrétní zóně, která je známá již v okamžiku rezervování vozidla, a přesná poloha vozidla je nájemci známá nejpozději 30 minut před začátkem rezervace. 


Odemknutí i zamknutí zapůjčeného vozidla je možné skrze mobilní aplikaci GoDrive CZ stisknutím tlačítka Odemknout/Zamknout – je tedy nutné, aby nájemce měl aplikaci k dispozici na svém chytrém telefonu, který by měl mít dostatečně nabitý. Pronajímatel je povinen předat nájemci vozidlo v dobrém technickém stavu, se všemi doklady, jsou-li potřebné k jeho provozu, v čase a zóně uvedené v rezervaci. 


Vozidla jsou nekuřácká, znečištění vozidel kouřem je zpoplatněno smluvní pokutou ve výši 5000 Kč, jež odpovídá komplexnímu parnímu čištění interiéru vozu. Veškerá případná poškození (závady, nedostatky, škrábance apod.) vozidla, příp. jiné připomínky, musí být nájemcem uplatněny nejpozději při převzetí vozidla skrze mobilní aplikaci GoDrive CZ a/nebo zavoláním na zákaznickou linku uvedenou v mobilní aplikaci. Nájemce je povinen převzetí vozidla potvrdit prvním stisknutím tlačítka Odemknout v mobilní aplikaci GoDrive CZ v době rezervace nebo 5 minut před jejím začátkem, a pokud je aplikací vyzván ke kontrole poškození vozu, provést rovněž i tuto kontrolu. Za jakékoliv poškození vozidla, které nebude uvedeno v aplikaci GoDrive CZ, odpovídá nájemce. Pronajímatel je oprávněn požadovat náhradu škody za veškerá takováto poškození vozidla s určenou spoluúčastí.

3. Nájemné a poplatky

3.1. Nájemce se zavazuje platit nájemné a všechny další poplatky spojené s užíváním vozidla, včetně náhrady případné škody, řádně a včas. V případě pronájmu sjednaného na dobu delší než 1 týden mohou být dohodnuty specifické cenové podmínky pronájmu. Celkové nájemné je splatné k okamžiku ukončení rezervace.

3.2. Jakmile je rezervace ukončena, dojde k automatickému stržení částky odpovídající celkovému poplatku za pronájem z platební karty nájemce. Pokud stržení částky neproběhne úspěšně, bude nájemce o této skutečnosti informován prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy.

V případě nedostatku finančních prostředků na platební kartě je pronajímatel oprávněn dočasně zablokovat možnost dalšího využívání služeb až do úplného uhrazení dlužné částky. Nájemce je povinen uhradit dlužnou částku neprodleně, a to buď doplněním prostředků na platební kartu, nebo převodem na bankovní účet pronajímatele, který si může vyžádat prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky.


Pokud se nepodaří dlužnou částku strhnout, pronajímatel odešle nájemci upomínku obsahující: přesnou výši dlužné částky včetně případných souvisejících poplatků, platební údaje včetně bankovního účtu pro úhradu a termín splatnosti dlužné částky.


V případě, že nájemce neuhradí dlužnou částku v uvedeném termínu a nebude na upomínku reagovat, je pronajímatel oprávněn zaslat nájemci předžalobní výzvu k úhradě pohledávky. Pokud ani poté nedojde k úhradě, může pronajímatel zahájit soudní vymáhání dlužné částky nebo využít jiných zákonných způsobů vymáhání.


Za každý den prodlení s úhradou dlužné částky se sjednává smluvní pokuta ve výši 0,1 % z dlužné částky denně. Pronajímatel je oprávněn provádět opakované pokusy o stržení dlužné částky z platební karty nájemce.

Ostatní jednání se řídí ustanoveními Nového občanského zákoníku.

3.3. Výše nájemného zahrnuje nájemné za vozidlo, předpokládané administrativní náklady, odcizení či poškození vozidla a náklady na palivo. Nájemné neobsahuje spoluúčast a paušální náhradu, která je k němu případně přičtena při poškození či odcizení vozidla. Samotné nájemné se počítá jako hodinová sazba za zapůjčení vozidla plus ujeté kilometry, popř. pevně danou sazbou, pokud si uživatel vybere některý z výhodných balíčků, spotřebované palivo je v ceně.

3.4. Nájemce akceptováním NS souhlasí s účtováním nájemného vč. ceny pojistného krytí, náhrady jakékoliv škody na vozidle, spoluúčasti za poškození vozidla, paušální náhradou anebo jakýchkoliv dalších poplatků spojených s nájmem vozidla, jeho odtahem, pokutami a parkováním na vrub platební/kreditní karty uvedené v registraci uživatele, a to bez předchozího upozornění. V případě tzv. Výzvy provozovateli vozidla za údajné spáchání přestupku nájemce sdělí provozovatel příslušnému úřadu totožnost řidiče, který měl předmětný vůz v nájmu v době zaznamenání údajného přestupku (takové zaznamenání může být i po ukončení nájmu, například při zaparkování vozidla mimo pravidla silničního provozu), nebo strhne požadovanou částku včetně poplatku za zpracování z platební/kreditní karty uvedené v registraci uživatele a výši částky uvedené ve Výzvě následně doloží přeposláním původní Výzvy na emailovou adresu Nájemce. Výše poplatku za zpracování bude doložena příslušnou fakturou. Za tuto platbu bude Nájemci vystavena dodatečná faktura k původní rezervaci.

 

4. Podmínky užívání vozidla

4.1. Vozidlo může užívat a řídit pouze osoba uvedená v registraci. Pokud má vozidlo řídit osoba jiná, je nutno udělat novou registraci a rezervaci přímo na jméno osoby, jež bude vozidlo užívat a řídit. Nájemce je povinen vozidlo užívat výhradně za účelem jeho užití při provozu na pozemních komunikacích, k osobním účelům a dodržovat při tom všechny dopravní, celní i jiné právní předpisy, jakož i všechny pokyny uvedené v manuálu výrobce vozidla. 
​​
4.2. Vzhledem k tomu, že možnost odemknutí či zamknutí vozidla je přímo závislá na signálu operátorů mobilních sítí, není povoleno vůz parkovat na místech, kde takový signál není (atomové kryty, podzemní garáže, odstíněná místa apod.). Pokud taková situace nastane, nájemce je povinen neprodleně kontaktovat
Zákaznickou linku GoDrive +420 777 102 144, a bere na vědomí, že za výjezd vedoucí ke zprovoznění auta bude účtovaná smluvní pokuta v minimální výši 3.000 Kč.

4.3. Nájemce je povinen pečovat o to, aby na vozidle nevznikla škoda, a dodržovat všechny pokyny o provozu vozidla uvedené v manuálu výrobce vozidla, jakož i podmínky a instrukce pronajímatele, jinak odpovídá za veškerou škodu způsobenou nedodržením jakéhokoliv pokynu, podmínky či instrukce. Nájemce je povinen zabezpečit vozidlo proti odcizení, zneužití nebo poškození, a to především skrze jeho zamknutí prostřednictvím mobilní aplikace. Nájemce je povinen ihned pronajímatele informovat o nutnosti pravidelné servisní prohlídky, pokud tato skutečnost nastane v průběhu rezervačního období a je zobrazena na displeji palubního počítače vozu. 

4.4. Nájemce nesmí přenechat užívání vozidla jiné než v registraci uvedené osobě, zúčastňovat se s vozidlem závodů, soutěží nebo podobných akcí, používat vozidlo k převozu osob či majetku za úplatu, používat vozidlo k tlačení nebo vlečení automobilů nebo jiných předmětů, provádět na vozidle jakékoli změny a úpravy bez předchozího písemného souhlasu pronajímatele, a to ani na svůj náklad. V případě porušení této povinnosti je pronajímatel oprávněn požadovat, aby nájemce provedené úpravy a změny bez zbytečného odkladu odstranil. Nebude-li možné provedené úpravy či změny odstranit, je nájemce povinen nahradit pronajímateli způsobenou škodu a náklady vynaložené pronajímatelem na uvedení vozidla do původního stavu. Nájemce není dále oprávněn používat vozidlo k cestám do států mimo Evropu. V případě použití vozidla k cestám do neevropských států je nájemce povinen zaplatit pronajímateli smluvní pokutu ve výši 20.000,- Kč za každé jednotlivé porušení. 

4.5. Nájemce nesmí řídit vozidlo po požití alkoholu, omamných látek, léků nebo jiných látek, které mohou mít vliv na vnímání a schopnost reakce, anebo takové osobě přenechat vozidlo k řízení. Nájemce nesmí používat autorádio instalované ve vozidle pro poslech rádiových stanic, nájemce je oprávněn jej používat pouze pro poslech zvukového záznamu z jeho vlastního nosiče dat.

4.6. Pronajímatel je oprávněn požadovat přístup k vozidlu za účelem kontroly, zda ho nájemce užívá řádným způsobem. Nájemce je povinen tuto kontrolu pronajímateli umožnit. 

4.7. Porušení kterékoliv z povinností uvedených v kapitole 4 je považováno za podstatné porušení NS a nájemce v takovém případě odpovídá za vozidlo a všechny způsobené škody v plném rozsahu bez ohledu na sjednanou výši spoluúčasti pojistného krytí a současně je nájemce povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč.

4.8. V případě, že nájemce bude užívat vozidlo v zahraničí, je povinen si na své náklady a nebezpečí zajistit příslušná povolení k užívání vozidla v zahraničí a dodržovat platné právní předpisy té země, v níž vozidlo užívá. Nájemce odpovídá pronajímateli též za škodu, která by vznikla nedodržením nebo porušením této povinnosti, a v případě, že vozidlo bude v zahraničí nájemci zadrženo nebo zabaveno, je povinen podniknout veškerá opatření nutná k uvolnění vozidla a po celou dobu řádně platit sjednané nájemné. Doba nájmu v tomto případě neskončí dříve, než bude vozidlo předáno zpět pronajímateli. Nájemce je povinen uhradit škody a náklady vzniklé pronajímateli v souvislosti se zadržením nebo zabavením vozidla, jakož i odtahem a parkováním v cizině a jeho navrácením do České republiky. 

4.9. Vznikne-li na předmětu nájmu jakákoliv škoda, kterou se rozumí zejména, nikoliv však výlučně, zničení, ztráta nebo poškození předmětu nájmu nebo jeho příslušenství, a není-li tato kryta sjednaným pojistným krytím, je nájemce povinen tuto škodu pronajímateli nahradit v plné výši, ledaže prokáže, že škoda na předmětu nájmu byla způsobena jednáním pronajímatele. Neprokáže-li nájemce, že škoda vznikla jednáním pronajímatele, odpovídá za škodu objektivně, tzn. bez ohledu na jeho míru zavinění. Pokud škoda vzniklá na předmětu nájmu přesáhne částku 100.000,- Kč, je nájemce povinen zaplatit pronajímateli paušální náhradu snížení hodnoty vozidla ve výši 20% ceny opravy, v případě zničení 20% ceny vraku.

4.10. Nájemce je povinen dotankovat pohonné hmoty v nejbližším možném okamžiku, jakmile se rozsvítí kontrolka nutnosti doplnění paliva. K tomu použije výhradně tankovací kartu, která slouží k zaplacení PHM, která je umístěna ve vozidle v přihrádce spolujezdce. Tankovací karta je chráněna kódem PIN, nájemce bere na vědomí, že PIN je možné kdykoliv během rezervace zjistit skrz mobilní aplikaci v sekci Rezervace. Seznam aktuálních čerpacích stanic, kde je přijímána tankovací karta, je k dispozici na stránkách
www.ccs.cz. Nájemce není oprávněn čerpat pohonné hmoty jinam než do předmětného vozidla. Tankování tankovací kartou je možné pouze na území České a Slovenské republiky, mimo ni je nájemce povinen uhradit pohonné hmoty ze svých finančních prostředků. Tato částka bude do 5 pracovních dnů odečtena od celkové výše nájemného po ukončení rezervace a zaslání účtenky e-mailem na podpora@godrive.cz. V případě ztráty nebo odcizení tankovací karty je povinen nájemce tuto skutečnost oznámit neprodleně na Zákaznickou linku GoDrive +420 777 102 144. Do okamžiku oznámení a zablokování dle pravidel vydavatele karty odpovídá nájemce za všechny transakce uskutečněné s touto kartou a současně bude povinen pronajímateli uhradit poplatek za zajištění její blokace. Obdobně bude postupováno i v případě, že nájemce kartu nevrátí společně s vozidlem (tj. blokace, poplatek a odpovědnost za všechny transakce do okamžiku zajištění blokace tankovací karty). 

4.11. Nájemce je povinen udržovat ve vozidle čistotu, pořádek a základní hygienická pravidla. Nájemce je povinen užívat vozidlo tak, aby bylo vždy vráceno pronajímateli s čistým interiérem bez jakýchkoliv věcí, které nečiní příslušenství či součást vozidla. Za tímto účelem je nájemce zejména povinen zdržet se ve vozidle jakýchkoliv činností, které mají za následek znečištění interiéru vozu, včetně skel, způsobují zápach ve voze, či jsou ve vozidle zanechány odpadky apod. V případě přepravy jakýchkoliv zvířat je nájemce povinen preventivně chránit interiér před znečištěním (zejména překrytím zavazadlového prostoru, převozem v přepravce apod.). Po ukončení jízdy je nájemce povinen uvést vozidlo do čistého stavu, za tímto účelem je případně povinen provést či nechat provést úklid vozidla. V případě, že nájemce nevrátí vozidlo v čistém stavu, má pronajímatel právo na úhradu smluvní pokuty ve výši 2.000,- Kč. Smluvní pokutu je pronajímatel vždy oprávněn jednostranně strhnout z platební karty nájemce.

5. Vrácení vozidla

5.1. Nájemce je povinen vrátit pronajímateli vozidlo s veškerým příslušenstvím a doklady, zejména s povinnou výbavou, poklicemi, v době uvedené v rezervaci, a to ve stavu, v jakém je převzal, s přihlédnutím k obvyklému opotřebení. Vozidlo nelze vrátit, resp. rezervaci nelze ukončit, nachází-li se vozidlo mimo zónu. Pokud nájemce znečistí interiér vozidla, je povinen ho na své náklady vyčistit. Pokud nájemce znečistí exteriér vozidla pouze do té míry, že je vozidlo stále způsobilé provozu (tj. je čitelná přední i zadní RZ, světlomety jsou čisté, skla jsou čistá, z vozidla neodpadává nebo nehrozí odpadnutí nečistot), není povinen exteriér vozidla umýt. V případě, že by vozidlo nebylo způsobilé k dalšímu provozu (silné znečištění exteriéru), je povinen ho na své náklady vyčistit.

5.2. Nebude-li veškeré příslušenství vráceno společně s vozidlem, je pronajímatel oprávněn po nájemci požadovat peněžní náhradu  odpovídající ceně pořízení nového příslušenství a současně též smluvní pokutu ve výši 1.000,- Kč za každé jednotlivé porušení kapitoly 5. 

5.3. Vozidlo se považuje za řádně vrácené, jakmile je skrze mobilní aplikaci uzamknuto a zároveň je stisknuto tlačítko Ukončit rezervaci.

5.4. Před ukončením rezervace je nájemce povinen zkontrolovat vozidlo a nahlásit případné škody, a to prostřednictvím mobilní aplikace, kde jsou uvedeny telefonní a e-mailové kontakty pro podporu služby.

5.5. Nájemce bere na vědomí, že za nenahlášené škody na vozidle plně zodpovídá, a že mu za ně bude účtována příslušná částka dle rozpočtu stanoveného soudním znalcem z oboru auto-moto.

5.6. V případě, že nájemce řádně neukončí rezervaci vozidla nebo včas neprodlouží její trvání, je pronajímatel oprávněn požadovat smluvní pokutu ve výši 1.000 Kč za každý den, kdy je vozidlo neoprávněně blokováno. Porušením této povinnosti se rozumí situace, kdy nájemce takto postupuje opakovaně nebo neprovede nápravu ani po výzvě pronajímatele.

6. Reklamace

Reklamace fakturovaných částek je možná e-mailem na reklamace@drivesmart.cz. Nájemce je povinen doložit reklamaci podklady, které budou porovnány vůči zabezpečeným databázovým kilometrickým záznamům, které jsou pro každé vozidlo k dispozici automaticky po dobu 4 let.

Tyto obchodní podmínky jsou platné od 01. 04. 2025​​​​

II. Ochrana soukromí (GDPR)

Ochrana soukromí popisuje způsoby, jakým Správce zpracovává a chrání osobní údaje a soukromí Subjektu údajů. Vychází z nového nařízení o ochraně osobních údajů, konkrétně nařízením (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů, obecně známém jako GDPR.

  • Správce a zpracovatel osobních údajů kromě údajů o platební kartě (dále jen S1): DriveSmart, s.r.o., IČ 064 265 57, DIČ CZ064 265 57, se sídlem V mezihoří 2448/4, Praha 8, 180 00; ZenklCB, s.r.o., IČ 281 313 39, DIČ CZ281 313 39, se sídlem Jírovcova 2, České Budějovice, 370 01

  • Správce a zpracovatel údajů o platební kartě (dále jen S2): ČSOB, a.s., IČ 000 013 50, DIČ CZ000 013 50, se sídlem Radlická 333/150, Praha 5, 150 57

  • Správce a zpracovatel údajů v případě vymáhání pohledávky (dále jen S3): ERECEIVABLES MANAGEMENT s.r.o., IČ 02215055, se sídlem Starochodovská 1360/78, Praha 4, 149 00

  • Subjekt údajů: Nájemce, resp. uživatel služby GoDrive​​

1. Zpracování osobních údajů

S1 zpracovává identifikační údaje (jméno, příjmení, datum narození, číslo občanského průkazu nebo cestovního pasu, číslo řidičského průkazu), kontaktní údaje (adresa trvalého pobytu, e-mail, tel. číslo, účet Facebooku, účet Google), údaje obsažené v životopisech uchazečů o zaměstnání pro účely výběrového řízení, historii objednávek, dodávek a faktur a údaje o reklamacích.

S2 zpracovává údaje, které jsou podrobně popsány na jeho webových stránkách www.csob.cz, v zásadě se jedná o číslo platební karty, jméno obchodníka a jeho místo podnikání, datum a celkovou částku transakce.

2. Účel a doba zpracování osobních údajů

S1 zpracovává údaje za jednoznačně vymezeným účelem:

  • poskytnutí služeb vč. reklamací: identifikační a kontaktní údaje, doba a datum rezervace vozu. Údaje jsou zpracovány po dobu trvání smluvního vztahu.

  • uplatňování nároků ze smluvních vztahů po ukončení smlouvy: identifikační a kontaktní údaje, doba a datum rezervace vozu, místo vyzvednutí a odevzdání vozu. Údaje jsou zpracovávány (archivovány) po dobu 4 let, pokud by bylo zahájeno soudní řízení, tak po celou dobu tohoto řízení.

  • zasílání obchodních sdělení v podobě e-mailových newsletterů: kontaktní údaje v souladu se zákonem 480/2004 Sb. Údaje jsou zpracovávány po dobu neurčitou, dokud se Subjekt neodhlásí z odběru. To může provést přímo v newsletteru kliknutím na "Odhlásit se".

  • plnění povinností v oblasti účetnictví a daní: zpracování údajů podle zákona o účetnictví a zákona o DPH. Údaje jsou zpracovávány po dobu 5 let od konce zdaňovacího období, ve kterém byla služba realizována.

Účely zpracování údajů S2 jsou k dispozici na www.csob.cz

S3 zpracovává údaje za jednoznačně vymezeným účelem:

  • uplatňování nároků z nezaplacených pohledávek: identifikační a kontaktní údaje, doba a datum rezervace vozu, místo vyzvednutí a odevzdání vozu. Údaje jsou zpracovávány (archivovány) po dobu 4 let, pokud by bylo zahájeno soudní řízení, tak po celou dobu tohoto řízení.

​​​​​3. Zabezpečení osobních údajů

S1 zpracovává údaje způsobem, který zajišťuje jejich náležité zabezpečení včetně jejich ochrany pomocí vhodných technických  a organizačních opatření před neoprávněným či protiprávním zpracováním a před náhodnou ztrátou, zničením nebo poškozením. Konkrétně to zamená, že data Subjektu jsou uložena v datovém centru v České republice, opatřeném certifikací TIER III, a přístup k nim mají jen oprávnění pracovníci S1.

S2 zabezpečuje údaje způsoby uvedenými na webových stránkách www.csob.cz.

4. Automatizované individuální rozhodování a profilování

Při zpracování osobních údajů S1 nedochází k automatizovanému individuálnímu rozhodování, a to ani na základě profilování.

Vyjádření k automatizovanému rozhodování a profilování ze strany S2 je uvedeno na www.csob.cz.

5. Předávání osobních údajů třetím stranám

S1 nepředává osobní údaje Subjektu údajů třetím stranám, s výjimkou veřejného zájmu, kdy se může jednat o stanovení, výkon nebo ochranu právních nároků v soudním, správním či mimosoudním řízení.

Vyjádření k předávání osobních údajů třetím stranám ze strany S2 je popsáno na webových stránkách www.csob.cz.

6. Práva Subjektu údajů

Subjekt údajů může vůči S1 uplatnit veškerá individuální práva definovaná GDPR, a to prostřednictvím e-mailu info@drivesmart.cz. Pro každé individuální právo je nutné zaslat zvláštní e-mail, v jehož předmětu bude právo pojmenováno. V těle předmětu pak musí být přesně definován požadovaný výkon práva. Pokud jsou splněny tyto podmínky, do 5 pracovních dnů je Subjekt konktaktován S1, a to telefonicky, přičemž dojde k ověření, zda byl e-mail s žádostí o výkon práv(a) požadován oprávněnou osobou. Po úspěšném ověření je do lhůty dané zákonem právo vykonáno. V případě neúspěšného ověření toto právo vykonáno není.

Subjekt údajů může vůči S2 uplatnit veškerá individuální práva definovaná GDPR, přičemž vyjádření k postupu nalezne na webových stránkách www.csob.cz.​​​​

7. Právo na výmaz

Subjekt údajů má právo na výmaz údajů. To je možné provést výlučně skrze mobilní aplikaci GoDrive v sekci Registrační údaje - Zrušit účet. Toto právo nezakládá povinnost správci a zpracovateli okamžitě vymazat ty osobní údaje, které je povinen uchovávat podle článku 2.

III. Podmínky v kostce

Pro ty, kteří neholdují právničině, ale chtějí se rychle dozvědět, jaké jsou jejich práva, povinnosti a zodpovědnosti. Pojďme na to!

  • Provozovatelem služby GoDrive je společnost DriveSmart, s.r.o.

  • Kdo může službu používat? Každý, kdo má chytrý telefon s Androidem nebo iOS, platný řidičský průkaz, občanský průkaz, platební kartu (Visa/MasterCard) vedenou v EU a existující a funkční e-mail s kontaktním telefonem. Karty vydané v USA nejsou podporovány.

  • Službu můžete využívat pro soukromé i firemní účely. Pro firmy – jsme plátci DPH.

  • Kde služba funguje? V Českých Budějovicích. S vozidly lze cestovat po celé ČR a EU, ale vždy je nutné je vrátit zpět do Českých Budějovic. Aktuální umístění aut najdete v mobilní aplikaci GoDrive.

  • Registrace? Probíhá výhradně v mobilní aplikaci GoDrive CZ, kde je potřeba nahrát občanský, řidičský průkaz a přidat platební kartu.

  • Kdo může auto řídit? Pouze a jen uživatel, který provedl rezervaci a tudíž o něm známe osobní údaje, a to kvůli případným přestupkům a riziku objektivní odpovědnosti v případě správního deliktu.

  • Ověření platební karty? Při přidání karty se pro ověření strhne 1 Kč, která je obratem vrácena. Údaje o platební kartě jsou bezpečně uloženy u banky ČSOB, my k nim nemáme přístup. Kartu je nutné mít povolenou pro platby na internetu s dostatečným limitem.

  • Rezervace vozu? Po dokončení registrace můžete kdykoliv rezervovat vozidlo. Aplikace zobrazí dostupné vozy, jejich polohu a cenu. Stisknutím tlačítka "Rezervovat" je auto zamluveno a automaticky se uzavírá nájemní smlouva na dobu rezervace.

  • Tipy & triky k jízdě a co dělat při problémech naleznete v přihrádce u spolujezdce.

  • Palivo je v ceně! Pokud je potřeba dotankovat, použijte CCS kartu, která je v přihrádce spolujezdce. PIN k ní najdete v aplikaci pod “očičkem”. Pokud natankujete a zaplatíte ze svého, pošlete nám účtenku a my vám palivo proúčtujeme zpět.

  • Vratná kauce? Při první jízdě se z platební karty automaticky strhne vratná kauce ve výši 3.000 Kč. Bez složení vratné kauce nelze rezervovat vozidlo.

  • K čemu kauce slouží? Kauce pokrývá případné pohledávky, například neuhrazené nájemné, smluvní pokuty, škody na vozidle a další finanční závazky spojené s pronájmem.

  • Kdy a jak dostanu kauci zpět? Pokud je vše v pořádku, kauce se vrací po třech měsících od jejího složení. Stačí zaslat žádost o vrácení. Pokud byla kauce částečně použita k úhradě dluhů, bude vrácena její zbývající část.

  • Co se stane, když dosáhnu předplacené ceny nájmu? Pokud jízdné překročí předplacený balíček nebo jednorázovou zálohu, dochází k automatickému doplacení jízdného při dosažení částky alespoň 300 Kč. Tato částka se automaticky strhne z platební karty.

  • Co když se nepodaří strhnout požadovanou částku z karty? Uživatel bude informován prostřednictvím e-mailu nebo SMS zprávy. Pokud na platební kartě nebude dostatek finančních prostředků, je pronajímatel oprávněn zablokovat další jízdy až do uhrazení dlužné částky.

  • Otevření vozu? Auto lze odemknout v aplikaci 5 minut před začátkem rezervace. Stejně tak funguje i uzamčení.

  • Vrácení vozu? Vozidlo je třeba vrátit do jedné ze sdílených zón označených v aplikaci, řádně ho uzamknout a v aplikaci stisknout "Ukončit rezervaci". Platba se strhne automaticky z vaší platební karty dle ceníku, který je k dispozici na www.godrive.cz. Rezervaci nelze ukončit mimo sdílenou zónu!

  • Pojištění vozidla? Všechny vozy jsou pojištěné zákonným i havarijním pojištěním. Pokud nehodu zaviníte vy, je vám účtovaná spoluúčast, která činí 5% z celkové škody, minimálně však 5.000 Kč. K této částce se dále přičítá paušální náhrada za náklady spojené s poškozením vozidla (dále jen „paušální náhrada“) až do výše 10.000 Kč. V případě totální škody se spoluúčast zvyšuje na 25.000 Kč.

  • Co je paušální náhrada? Paušální náhrada představuje pevně stanovenou částku až do výše 10.000 Kč účtovanou nájemci nad rámec jeho spoluúčasti a jejím účelem je pokrytí nákladů souvisejících s administrativním a provozním řešením škodní události.

  • Škody na vozidle? Pokud nastane libovolná škoda na vozidle, vždy nám to oznamte, a to nejpozději bezprostředně po ukončení rezervace, abychom měli dostatek času dát vůz do pořádku. Pokud způsobíte škodu nebo jste účastníkem nehody, musíte nám to oznámit neprodleně.

  • Řízení pod vlivem alkoholu nebo drog?! Pokud poškodíte auto ve chvíli, kdy nejste způsobilí k řízení, spoluúčast se zvyšuje na 100%

  • Ztráta klíčů? Odpovídáte za zničení, ztrátu či odcizení klíčku od vozidla. Pokud ztratíte nebo poškodíte klíč od auta, může vám být účtována smluvní pokuta v min. výši 10.000,- Kč. V případě, že skutečná škoda bude vyšší, je pronajímatel oprávněn požadovat zaplacení náhrady škody až do této skutečné výše.

  • Čistota vozidla? Pokud interiér znečistíte, čištění hradíte vy. Jste povinni udržovat ve vozidle čistotu, pořádek a základní hygienická pravidla. V případě, že nám nevrátíte vozidlo v čistém stavu, máme právo na úhradu smluvní pokuty ve výši 2.000,- Kč. Exteriér nemusíte umývat, pokud je auto stále provozuschopné. 

  • Zákaz vjezdu do míst bez signálu! S vozidlem je pod smluvní pokutou zakázáno vjíždět do takových míst, kde není signál mobilních operátorů (atomový kryt, podzemní garáže apod.).
    Ochrana osobních údajů? Vaše osobní data chráníme v souladu s GDPR normou.

podminky
gdpr
kostka
bottom of page